Termeni si conditii

Termenii si Conditiile Generale vor trebui respectate de catre toti pacientii si vizitatorii cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife. Acest document respecta principiul egalitatii de tratament fata de toti pacientii, indiferent de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, nationalitate, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, respectand totodata conditiile comerciale agreate prin contracte.

Odata cu efectuarea unei programari, a acceptarii inregistrarii in lista de pacienti, a efectuarii unui serviciu medical sau, pur si simplu, a accesului in cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife, inclusiv in regim telefonic, se considera ca pacientul si-a exprimat acordul cu privire la respectarea prezentilor Termeni si Conditii Generale.

Este obligatia pacientului de a se mentine permanent informat, acesta neputand invoca necunoasterea Termenilor si Conditiilor Generale si nici a legilor si regulilor care guverneaza sanatatea umana, indiferent de circumstante. In functie de evolutia legislatiei, a tehnologiei, a serviciilor, acest document poate suferi modificari. Intotdeauna veti gasi ultima varianta aplicabila pe www.marpoplife.ro si www.cmipopmaria.ro

Definitii:

Abonat: Acel pacient care acceseaza servicii medicale in baza unui abonament de servicii medicale;

Asigurat / Pacient CAS: Acel pacient care acceseaza serviciile medicale decontate prin Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;

Asigurat / Abonat / Pacient Privat: Acel pacient care acceseaza serviciile medicale in baza unei Asigurari Private de Sanatate, a unui abonament privat de sanatate sau prin plata cash a serviciilor;

Asigurator Privat: Societate comerciala romana sau straina care, in schimbul unei prime de asigurare, se obliga sa plateasca partial sau integral costul serviciilor medicale de care a beneficiat un Asigurat Privat;

CAS: Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu care cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife se afla in contract;

Pacient: Persoana care utilizeaza serviciile medicale in cadrul cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife;

Personal cabinet de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife: Angajatii cabinetului medical, consultantii si colaboratorii de orice fel ai acestuia, precum si orice persoana care presteaza servicii in numele cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife;
Cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife: cabinetul, in care se presteaza Serviciile Medicale;

Termeni si Conditii Generale (TCG): Toate dispozitiile prevazute in prezentul document, care se aplica tuturor accesarilor de servicii medicale de catre pacienti in cadrul cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife.

Principii si reguli aplicabile tuturor pacientilor

Accesarea serviciilor medicale se efectueaza doar pe baza de programare:
(a) telefonic, accesand numarul de telefon: 0770 624 444;
(b) pe email, scriindu-ne la [email protected].

Programarile pot fi decalate, in mod exceptional, cand personalul medical acorda ingrijiri prioritare din punct de vedere medical (urgente, etc) sau in cazuri care necesita o atentie sau o supraveghere medicala complexa sau sporita.

Calitatea actului medical este data de calitatea diagnosticului, a tratamentului si rigurozitatea respectarii ghidurilor de practica medicala, in contextul eticii si empatiei profesionale.

Timpul de asteptare redus este un factor de confort si nu un factor de calitate al actului medical, iar respectarea timpului de programare nu trebuie sa primeze in fata calitatii actului medical.

Programarea are rolul de a asigura accesul pacientului la serviciile medicale, fara a garanta respectarea cu strictete a orei programate: posibilele intarzieri de pana la 20-30 de minute sunt considerate acceptabile in majoritatea sistemelor medicale. Cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife face eforturi constante pentru respectarea orei de programare, straduind-ne ca posibilele intarzieri sa nu depaseasca 10-15 de minute.

In cazul in care pacientul nu se poate prezenta la o programare, are obligatia sa o anuleze sau sa anunte cabinetul, cu minimum 24 de ore inainte.

Orice pacient isi va dovedi identitatea la intrarea in cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife sau la accesarea oricarui serviciu medical, prezentand un act de identitate cu poza.

La fiecare accesare a serviciilor medicale, personalul cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife va actualiza datele pacientilor (telefon, e-mail etc). Pacientii cetateni straini sunt obligati sa comunice date de contact de pe teritoriul Romaniei.

In cazul in care pacientul doreste ca o alta persoana sa ii ridice documentele sale medicale, este necesar sa ofere o imputernicire, sub semnatura privata, la receptia cabinetului, la notar sau la avocat. In cazul pacientilor fara discernamant, informatiile vor fi prezentate apartinatorilor sau reprezentantilor legali.

Accesul la serviciile medicale pentru un pacient minor, se face numai dupa identificarea pacientului si a apartinatorului care insoteste minorul, cu prezentarea unui act de identitate cu poza.

La inregistrarea pacientilor minori in sistemul informatic al cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife, in vederea accesarii serviciilor medicale, parintele, reprezentantul legal sau apartinatorul, va comunica datele de identificare ale parintilor sau ale reprezentantului legal al pacientului minor. Parintii sau reprezentantii legali ai copiilor au obligatia sa nu lase copiii nesupravegheati in spatiul cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife, cabinetul ne-asumand-si raspunderea pentru eventualele incidente sau accidente.

Comunicarile de tip sms sau e-mail, cu privire la programari, rezultate investigatii,  informari privind procedurile operationale cu impact asupra actului medical, nu au caracter promotional, scopul acestora fiind de a asigura o buna desfasurare a serviciilor medicale solicitate de pacienti.

Pacientii inteleg ca informatiile referitoare la serviciile medicale obtinute pe site-ul www.medicinafamilie.ro / www.cmipopmaria.ro sau la numarul de telefon au doar scop informativ. Fiecare pacient sau apartinator are obligatia de a solicita informatii complete la receptia cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife.

Categoriile profesionale

Cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife lucreaza cu diferite categorii profesionale de medici (specialisti, primari, experti, parteneriat academic), iar accesul pacientilor la serviciile acestor medici se poate face sub diferite forme (prin abonamente private, asigurari private, asigurari de sanatate de stat, plata privata etc).

Cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife isi rezerva dreptul de a modifica aceste liste de medici, categorii profesionale si forme de acces.

Informatii despre accesul pacientilor la medicii cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife se pot obtine de pe site www.medicinafamilie.ro / www.cmipopmaria.ro si de la numerele de telefon 0314 382 466, 0770 624 444 (whatsapp) sau 0726 676 833.

Casa Nationala de Sanatate

Serviciile medicale decontate prin Casele de Asigurari de Sanatate cu care cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife se afla in contract, sunt disponibile, in limita respectivului contract, a fondurilor existente si a listei de medici prevazuti in respectivul contract.

Pacientii CAS vor avea acces la servicii medicale decontate de CAS doar dovedind calitatea de asigurat prin prezentarea cumulativa a urmatoarelor documente:

1) cardul de asigurat CAS,

2) biletul de trimitere emis in conditiile CAS,

3) actul de identitate.

Accesarea responsabila a serviciilor

Cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife incurajeaza utilizarea cu buna credinta si rationala a serviciilor medicale. In cazul in care cabinetul constata utilizarea excesiva sau neconforma cu politicile cabinetului si cu ghidurile de practica medicala, cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife poate intrerupe sau inceta furnizarea serviciilor catre pacient, fara informarea prealabila a acestuia.

Urgenta este definita, din punct de vedere medical, drept starea medicala sau chirurgicala cu debut brusc, manifestata prin simptome de o severitate suficienta, pentru care un medic prudent, care poseda cunostinte medicale si care actioneaza cu buna-credinta, in conformitate cu standardele medicale internationale, ar considera ca in lipsa acordarii atentiei medicale imediate ar duce la insuficienta fizica grava sau deces. In orice situatie definita ca urgenta, pacientul va fi indrumat catre cea mai apropiata unitate medicala cu profil de urgenta (UPU sau serviciu 112).

Cabinetele medicale de medicina de familie, deci si cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife din Romania, nu sunt autorizate ca Unitati de primiri urgente, asa cum sunt acestea definite prin lege.

Calitatea Actului Medical

Cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife isi propune sa acorde servicii medicale la cele mai inalte standarde de calitate. In cazuri exceptionale, rezultatul serviciilor prestate de personalul medical al cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife poate sa difere de rezultatul dorit de pacient. Va reamintim ca standardul medical este o obligatie de diligenta, la nivelul actual de cunostinte fiind imposibila garantarea unui anume rezultat al serviciilor oferite. Intotdeauna pacientul va avea dreptul la o a doua opinie medicala.

Legea

Pacientii si cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife au obligatia de a cunoaste si respecta dispozitiile legale aplicabile, respectiv Legea 95/2006, Legea 46/2003 si actele legislative conexe, Pacientii neputand invoca in apararea lor necunoasterea legii.
In cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / sunt interzise: fotografierea, inregistrarile video sau audio, fara permisiunea prealabila scrisa a conducerii.

Etica

Pacientii si personalul medical sunt obligati sa actioneze conform legii privind practicile de comportament integru. Vor refuza sa se implice in practici privind mita, coruptia, evaziunea fiscala sau alte practici ilegale sau lipsite de etica si integritate.

Comportamentul respectuos

Faptele, actele sau gesturile obscene, proferarea de injurii, expresii jignitoare sau vulgare, amenintari cu acte de violenta sau orice alte acte impotriva personalului medical ori impotriva celorlalte persoane din incinta cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife, precum si deteriorarea, distrugerea sau sustragerea bunurilor cabinetului, de natura sa tulbure ordinea si linistea publica sau sa provoace indignarea persoanelor ori sa lezeze demnitatea si onoarea unor persoane sau a cabinetului, nu sunt tolerate. In cazul in care pacientul sau apartinatorii acestuia savarsesc una din actele mentionate anterior, cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife va solicita evacuarea pacientului si a apartinatorilor acestuia din incinta cabinetului.

In cazul nasterii unei situatii conflictuale, angajatii cabinetului de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife vor putea solicita interventia echipelor de interventie ale companiilor private de paza si protectie si/sau interventia Politiei. In cazul unor evenimente de genul celor mentionate anterior cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife poate restrictiona accesul acestor persoane in cabinet.

Suspendarea Serviciilor

Suspendarea furnizarii Serviciilor Medicale se face daca pacientul sau apartinatorii acestuia au avut un comportament necuviincios sau au incalcat Termenii si Conditiile Generale.

Dreptul la apel

In cazul in care un pacient considera ca i-au fost incalcate drepturile, este rugat sa contacteze cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife si sa detalieze cazul la: [email protected]. Cabinetul de medicina de familie CMI Pop Maria / MarpopLife va prelua mesajul si va investiga situatia, urmand sa ofere un raspuns scris in cel mai scurt timp cu putinta, nu mai tarziu de 30 de zile.